presspagetop_eng.jpg

Click here to subscribe to press releases from EVRY!

Förenkla livspusslet för resenärerna

Andreas Lindén - 22 feb 2018

Andreas blogginlägg 1 450x300.jpg

För någon vecka sedan beställde jag ett nytt armband till min aktivitetsklocka. Som vanligt kom leveransen snabbt. Problemet var bara att utlämningsstället inte alls låg bra till. Tjugo minuters promenad hemifrån, långt från tunnelbanan och med dumma öppettider. 

Jag började direkt fundera på andra alternativ. Kanske skulle jag kunna få paketet levererat till ”min” tunnelbanestation istället. Då hade jag kunnat hämta ut det på vägen hem från jobbet och problemet hade varit löst. Eller ännu bättre, tänk om jag hade kunnat få leveransen direkt till bussen eller tåget. Ni vet, som man idag kan få leveranser direkt till bagageluckan på sin bil.

Att resa idag är så mycket mer än att ta sig från punkt a till punkt b. Det är en så stor del av våra liv och vi måste kunna nyttja vår restid bättre. Transporten måste skapa mervärde och vara en upplevelse. Vi vill åka säkert, snabbt och bekvämt.

Så hur skapar man då mervärde för sina resenärer? Mobilitet är såklart a och o. Resenärerna måste kunna jobba och nöjessurfa under sin resa. Men att ha uppkoppling på publika transportmedel är idag nästintill en självklarhet. Antingen finns det WiFi eller så kopplar man upp sig mot sin mobil. Det behövs alltså mer än så.

Många ser framför sig ny teknik som ska förändra allt. Visionerna blir så stora att det istället resulterar i att ingenting händer. Jag tror inte vi ska krångla till det. Skapa mervärde för dina kunder genom att underlätta deras vardag. Förenkla resenärernas livspussel helt enkelt.

Det kan vara enkla saker som att hjälpa till med just paketutlämning eller göra det lätt för resenären att handla mat och annat. Eller varför inte skapa en mobil guide som hjälper resenärer som kommer till en ny stad att hitta rätt på stationen. Höj blicken och hitta nya samarbeten som hjälper kunderna i vardagen. Det är en win-winsituation för alla.

Och mitt armband? Ja, det ligger kvar hos ombudet och skickas väl snart tillbaka om jag inte tar mig i kragen och hämtar ut det.

Det finns mer att ta del av gällande hur vi reser och hur vi kommer att resa. Missa inte det! 

 Läs mer här om morgondagens resande

Andreas Lindén är Key Account Manager på EVRY och jobbar inom branscherna Retail, Transport and Logistics.  

geir.jpg

Geir Remman

VP Corporate Communications, EVRY +47 970 55 017 geir.remman@evry.com

jorn.jpg

Jørn Bremtun

VP Corporate Communications, EVRY +47 922 09 735 jorn.bremtun@evry.com

viola.jpg

Viola Hellström

VP Communications, Financial Services +46 737 08 17 27 viola.hellstrom@evry.com