Så fångar du kundens hjärta 

Välkommen på inspirerande frukostseminarium 24 januari

Att vara relevant är a och o för att dina kunder ska vara lojala. Som vilken relation som helst handlar det om att lära känna varandra. De fysiska butikerna kan bli mycket bättre på att lära känna sina kunder och erbjuda just det de önskar. Du måste öka kunskapen om dina kunder både genom att samverka med dem men också genom rätt verktyg som stödjer ditt arbete. Kom och lyssna på specialister som kan allt om co-creation och lojalitet.  

Giveashitability och co-creation 
Att bygga kundrelationer genom co-creation har genom forskning och i riktiga fall visat att konsumenter engagerar sig mer i företagets produkter och tjänster. Men för att det ska lyckas behöver kunderna uppleva ”giveashitability”, alltså att det finns en anledning att bry sig. 
Talare: Karina Liljedal, forskare på Handels, Center for Retailing
Karina Liljedal forskar och utbildar på Handelshögskolan i Stockholm. Hennes nisch är kommunikation och marknadsföring och hon hjälper såväl företag som organisationer i hur man utvecklar sig med kunden behov i centrum.

Den som vet mest vinner
Butikspersonalen är din främsta nyckel för att skapa en den bästa kundupplevelse. Men inte sällan saknas verktygen som behövs. När butikspersonalen saknar köphistorik och kunskap om kundens preferenser blir det en utmaning att ge kunden den hjälp den önskar och upplevelsen skaver. För att lyckas behövs både insikt och verktyg. 
Talare: Stefan Struvert, Voyado & Jonas Gustavsson, Kaching
 - Stefan Struvert, Product Manager - retailnörden med fokus på hur vi med hjälp av teknik kan optimera kundupplevelsen såväl fysiskt som digitalt.
 - Jonas Gustavsson är definitionen av retail och missionerar för en ”mobil-first” upplevelse. Han arbetar som Business Development Manager på Kaching. 

 

LindaPimmeshoferSeminariet modereras av Linda Pimmeshofer, Affärsutvecklare inom Retail på Microsoft Sverige. Linda hjälper företag på såväl den nationella som internationella arenan. Med en bakgrund med teknisk inriktning, kombinerad med djup kunskap inom retail, inspirerar Linda och visar de möjligheter som digital transformation medför.

 

Tid och plats
Datum: 24 januari
Tid: 09.00 - 10:00 (Frukost serveras från 08.30)
Plats: SUP 46, Regeringsgatan 65

Anmäl dig till seminariet idag, men senast den 20 januari! Vi ses! 

Seminariet genomförs i samarbete med Revide och Kaching.